Hírek

Magyar jóga statisztika 2017-ben

sajtóhírek - v, 06/18/2017 - 10:12

Hiánypótló felmérést készítettünk, amelyben a magyarok jógázási szokásait és motivációit vizsgáltuk. Az eredményeket a június 21-i nemzetközi jóganap alkalmából tesszük közzé. A kutatást az India Klub Alapítvány nevében Dr. Gyurok János szociológus (PTE) és Szabó Szilvia Jógamájá vezető jógaoktató szakmai felügyeletével zajlott. A felmérés eredményeihez készült infógrafikák és a szöveg a forrás megjelölésével szabadon felhasználhatók.

tovább

Kategóriák: Hírek

Nyáresti könnyű italajánló

business7 - szo, 06/17/2017 - 14:51

Milyen italokkal tehetünk elegánsabbá egy igényes, nyár esti összejövetelt? Nem biztos, hogy pálinkával.

Ha már sikerült finom falatokat készítenünk a nyár esti partyhoz, akkor csak az italok hiányoznak az asztalról a kezünkből, hogy még jobban, felszabadultabban érezzük magunkat.

Persze mondhatnánk azt, hogy mit kell ezen annyit gondolkodni, a cola-sör-bor- pálinka csomag mindig bejön. Már akinek. Sokan ezekért persze egyáltalán nem rajonganak, főleg nem egy nyár esti könnyeden elegáns összejövetelen.

Fentiek helyett egy finom pezsgő vagy habzóbor alapú, gyümölcsös koktélt, annál inkább el tudok képzelni a finom falatok mellé. Egyszerűségében rejlik a nagyszerűsége, hiszen kell hozzá demi doux vagy semi brut pezsgő, két-háromféle gyümölcslikőr, de nem krémlikőr (ami nagyon finom: eper, fekete ribizli, őszibarack), vagy jó minőségű gyümölcsszörp.

Az arányokat tekintve egy rész likőr vagy szörp. három rész pezsgő. (Aki ezt még fokozni akarja, az tegyen még bazsalikom vagy menta levelet, vagy citromkarikát a pohárba; tudom, ez a pezsgőrajongókat megbotránkoztatja, de néha nem ár kilépni a megszokásból, és kísérletezni…)

Ha pedig valaki alkoholmentesen szeretné élvezni a naplementét annak egy görögdinnye-ananászos- menta koktél javaslok, amiben 3 rész dinnye, 1 rész ananász és 3-4 levél menta keveredik el egy turmix gépben, néhány csepp citrommal. Ez nem csak üdít, hanem az ananásznak köszönhetően még karcsúsít is.

Az italok fogyasztása mellé szép naplementét kívánunk!

Kategóriák: Hírek

Növekszik a lízing részaránya

business7 - szo, 06/17/2017 - 14:07

Közel 25%-kal emelkedett a lízingkonstrukcióban finanszírozott tranzakciók aránya.

Erősen kezdte az évet a lízingpiac, a finanszírozott összeg 127,5 milliárd forintot tett ki az első negyedévben, ami a tervezett 5 százalékos növekedéssel szemben 23 százalékos emelkedést jelent. A bővülés a legtöbb szegmensben érezhető, kiugró eredményt a termelőeszköz-, gép- és flottafinanszírozás ért el. A várakozásokon felül teljesítő piac eredményeinek hátterében a változó fogyasztói szokások és a válság óta újjáéledő gazdaság áll.

A személyautóknál a tavalyi átlagos 24 százalékról 27,5 százalékra nőtt a finanszírozási arány, a magánszemélyeknél pedig 29 százalékról 31 százalékra. A mezőgazdasági gépeknél ugyancsak számottevően, 34 százalékkal 12 milliárd forint fölé került a finanszírozott összeg, a termelőeszközöknél pedig 36 százalékkal közel 15 milliárd forintra nőtt a Magyar Lízingszövetség adatai szerint.

Egy friss felmérés szerint az európai lízingpiac meghatározó szereplőinek többsége fejlődött a tavalyi év során, és a kockázati költségek is 2016 végére rekordmélységbe süllyedtek.

Kategóriák: Hírek

Ezért nem sikerül a változás

business7 - p, 06/16/2017 - 15:14

Fél év már eltelt az idei évből, emlékszik még, milyen változtatásokat fogadott meg még újévkor? Önnek sem sikerült?

Szilveszter óta valamivel több, mint fél év telt el, ilyenkor édemes számot vetni azokkal az elhatározásokkal, fogadalmakkal, melyeket még a Hímnusz elhangzása közben tettünk. A legtöbben nagy részüket fel sem tudnánk sorolni. A miértekre Péter Tamás coach válaszol, aki arra is tippeket ad, hogyan lehet az elhatározásokat végigvinni.


Mi annak az oka, hogy a nagy elhatározásokat a legtöbben csak pár hétig tudják tartani, vagy még addig sem?

Az egyik tipikus oka annak, hogy az újévi fogadalmat kevesen teljesítik sikerrel az, hogy ezek a fogadalmak gyakran eleve ellenkeznek bevett szokásainkkal és jellemvonásainkkal, amelyek az évek során kialakultak. Sokan nehéznek találják ezeket a szokásokat megtörni és feladják. Ha nem következik be rövid időn belül változás, sokan hajlamosak feladni, s visszazökkenni a megszokott ritmusba. Ez a könnyebb út – visszatérni a megszokotthoz nem igényel extra energiát. Ha valaki túl sokat vállal, túl sok fogadalmat tesz, az is nehezíti a fogadalmak betartását. Miből gondolja, hogy egyszerre négy-öt változást is meg tud valósítani párhuzamosan, miközben tavaly egyet sem tett meg?

Melyek lehetnek a nehezítő tényezők?

Nehezíti a fogadalom megvalósítását, ha az megmarad a „vágy” szintjén, azaz van egy elképzelésünk arról, hogy mit is szeretnénk, de nem készítünk konkrét célkitűzést és megvalósítási tervet hozzá. Ez tulajdonképpen azt jelenti, hogy nem tudjuk „Hogyan” fogjuk megvalósítani. Problémát jelenthet az is, ha hiányzik vagy kevés a belső motiváció a fogadalom megvalósításához. Lehet, hogy rájövünk, hogy alulbecsültük, hogy mennyi munkát is kellene a cél eléréséhez belefektetni, s az év folyamán úgy találjuk, hogy ennyi energiát nem ér meg, vagy ennyit nem tudunk rááldozni. Gyakori hiba, hogy az illető arra fókuszál, amit nem szeretne, s nem határozza meg konkrétan mi is az, amit szeretne.

Hogy néz ez ki az üzleti szférában? Tényleg meg tud újulni egy vezető, vagy egy csapat, csak azért, mert újév van?

Hiszek abban, hogy bárki meg tud újulni, újévkor is és év közben is. Szerintem ez tipikusan nem az év egy adott időszakához köthető, ennél sokkal fontosabb a belső és külső motiváció, az elszántság és a kitartás.

Melyek azok a területek, melyeket általában a leginkább meg kellene újítani a munkában, vezetésben, mégis mindig a régi beidegződés nyer?

Úgy gondolom egyéni az, hogy egyes cégeknél vagy egyes munkaterületeken melyek azok a területek, melyeket meg kellene vagy érdemes megújítani. Az, hogy a régi beidegződés nyer, sokszor annak köszönhető, hogy az a megszokott, ismert módja a feladat végrehajtásának. Például van egy feladat, amit jobban is lehetne csinálni valamilyen szempontból, de az új módszer begyakorlására nem szánnak időt, s amikor felmerül a feladat, akkor sürgősen meg kell csinálni, s ilyenkor könnyebb, gyorsabb a megszokott módon elintézni azt.

Egy munkahelyi megújulásnál a vezetőnek kell lenni a drivernek, a csapatnak, vagy külső ember kell, akire mindenki hallgat?

Úgy gondolom, hogy egy munkahelyi megújulásnál az a szerencsés, ha a vezető jár elől jó példával. Lehet, hogy egy külső ember segít a csapatnak a változásban, de ha a vezető nem mutat példát, akkor sokkal kisebb lehet a változás hatékonysága.

Miben tud segíteni egy coach?

Egy coach sok szempontból tud segíteni egy ilyen folyamatban: segíthet meghatározni, kidolgozni a konkrét célt és a megvalósítási tervet, segít elérhető, megvalósítható részekre bontani a feladatot, segít megtalálni hozzá a megfelelő motivációkat, segíthet beazonosítani és leküzdeni az akadályokat, ő maga lehet egy támogató személy a cél eléréséhez és segíthet további támogatókat beazonosítani, megerősíteni, támogatni a klienst a nehéz helyzetekben, segít emlékeztetni, a célon tartani a figyelmet.

Hogyan lehet fenntartani a motivációt?

A belső motiváció fenntartásához fontos, hogy rendszeresen emlékeztessük magunkat, hogy mi is lesz az eredménye a befektetett energiánknak – mit fogunk elérni általa, hogyan lesz jobb az életünk; fontos, hogy örömöt, elégedettséget leljünk az odavezető útban is – egyes feladatok, részcélok megvalósítása ezt önmagában is nyújthatja, de egyes mérföldkövek elérésekor meg is jutalmazhatjuk magunkat.

Ha valakit kívülről szeretnénk motiválni, segít, ha a részcélokhoz is van kisebb jutalom, és fontos, hogy a végső cél eléréséhez kapcsolt jutalom kellőképpen vonzó legyen az illető számára, hogy befektesse a feladat elvégzéséhez szükséges energiát.

Martin Péter

Kategóriák: Hírek

Megint eladták a Yahoot

business7 - cs, 06/15/2017 - 10:43

A szebb napokat is látott tartalom és mailszolgáltató a Verzioné lett. Még mindig a hirdetési bevételekben hisznek.

A Verzion egyik leányvállalatának részeként folytatja a hajdan Magyarországon és Európában is népszerű Yahoo. Az egykor levelezőszolgáltatásáról és keresőjéről közismert médiavállalat új tulajdonosa azt tervezi, hogy a Google-al és a Facebookkal összehasonlítható méretű és piaci erejű portfoliót építsen fel.

A cégnél – bár sok elemző már temeti ezt a trendet – még mindig a célzott hirdetésekben, és az ügyfelekről összeszedett minél nagyobb adathalmazban látják a jövőt és a profitot. A mára már inkább csak az USA-n belül számottevő szolgáltató vezetését a korábbi AOL vezérigazgató Tim Armstrong kapta meg.

Iparági elemzők szerint a Yahoo talpraállítása nehéz feladat lesz. Egyrészt a cég nem reagált időben az infotech trendek változására, és jelentősen lemaradt a Google-Facebook páros mögött, különösen a nemzetközi piacokon. Másrészt két kínos adatszivárgásra is fény derült az utóbbi években: 2013-ban 1 milliárd, majd 2014-ben 500 millió fiók adatai kerültek illetéktelenek kezébe.

Kategóriák: Hírek

Új területen lép piacra a Szallas.hu - az élményturizmusban kínál kedvezményes szolgáltatásokat a cég

sajtóhírek - cs, 06/15/2017 - 09:29

Közel 9000 belföldi és több mint 200 000 külföldi szálláshely mellett már belföldi turisztikai attrakciók, illetve élményprogramok is elérhetők a Szallas.hu oldalán. A 2 hete indult kezdeményezéshez már 80 partner – így például a Balatoni Hajózási Zrt., a Hévízi Tófürdő, illetve az egri vár – csatlakozott.

tovább

Kategóriák: Hírek

Féláron lehet utazni a vizes vb-re

business7 - k, 06/13/2017 - 14:36

A versenyszámokra jegyet vásárló nézők vonattal féláron utazhatnak a rendező városokba szurkolni.

A vasúttársaság és a vb szervezői közti együttműködési megállapodást Dávid Ilona, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója, Csépke András, a MÁV-START Zrt. vezérigazgatója és Szántó Éva, a Bp2017 Kft. ügyvezető igazgatója jelentette be június 12-én.

A Keleti pályaudvar csarnokában megtartott eseményen egy, a 17. FINA Világbajnokság arculati elemeivel felmatricázott MÁV-START mozdony ünnepélyes avatására is sor került.

A megállapodás értelmében a vasúttársaság – kiemelt személyszállítási partnerként – a világbajnokságra jegyet vásárló nézők számára 50%-os kedvezményes utazást biztosít.

Dávid Ilona, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója emlékeztetett rá, hogy a jeles történelmi évfordulók, események, neves személyiségek, vagy éppen az Aranycsapat tiszteletére feldíszített mozdonyok forgalomba helyezésével új vasutas hagyomány teremtődött.

Csépke András, a MÁV-START Zrt. vezérigazgatója elmondta: „A számítások szerint mintegy 10 ezren utaznak majd vonattal a versenyekre. A budapesti helyszíneken, azaz a Duna Arénában és a Margitszigeten belföldi és nemzetközi vonatjegyek vásárlására is lesz lehetőség, Balatonfüreden pedig a MÁV-START mobilpénztára várja az utazókat, ahol lebélyegeztethetik kedvezményes vasúti jegyüket és menetjegyeket is válthatnak.”

(Fotó: MÁV)

Kategóriák: Hírek

Közepesen kockázatos Magyarország

business7 - h, 06/12/2017 - 14:26

Magyarország Spanyolországgal, Olaszországgal és Bulgáriával került egy kockázati ligába.

Hazánk kockázati szintjét kedvezőtlenül befolyásolták a szokatlan gazdaságpolitikai intézkedések, az államadósság mértéke, az árfolyamingadozás, illetve a bankszektor sérülékenysége, ugyanakkor nemzetközi megítélésünket javítja az autóipar szakosodása és a folyó fizetési mérlegben 2010 óta mutatkozó többlet.

Az Euler Helmes hitelbiztosító országkockázati elemzésében pozitívumként emelte ki Magyarországon az autóiparban kialakuló erős szakosodást, az ország uniós tagságát, illetve, hogy a folyó fizetési mérleg 2010 óta többletet mutat. A  kedvezőtlen tényezők közé sorolja a szokatlan gazdaságpolitikai intézkedések miatt bekövetkezett romló beruházási légkört, az ország jelenlegi viszonyát az Európai Unióval és a Nemzetközi Valutaalappal, az államadósság magas szintjét, az árfolyam-volatilitást, továbbá a bankszektor sérülékenységét.

A friss angol választási eredményeket értékelve az elemzés szerint a fontosabb valutákkal szemben jelentős mértékben bezuhant a font. Az így kialakult helyzet akár összességében nemzetközi szinten gyengítheti Nagy-Britanniát, és a Brexittel kapcsolatos kérdések is tovább erősödhetnek.

Business7 kommentár: érdekes adatok alapján dolgozhattak az elemzés készítői, a forintra nem éppen a volatilitás volt jellemző az utóbbi időszakban, és pillanatnyilag az IMF-el sincs Magyarországnak a címlapokon zajló konfliktusos ügye.

Kategóriák: Hírek

Bukás lehet a rossz lokáció

business7 - v, 06/11/2017 - 12:51

Akár hetek alatt tönkremehet a cég, ha rosszul választja ki, hol fogadja az ügyfeleit. Fontos szempontok a döntés előtt.

Költözködés, bezárás, nyitás – a főváros üzleti negyedeinek utcaképét gyakran határozzák meg az átalakuló üzletek, melyek városrésztől függően hol többen, hol kevesebben vannak. Az egész vállalkozás sikere alapulhat a jól kiválasztott üzlethelyiségen – egy rossz helyszínnel akár teljesen csődbe is lehet menni. Kiadó üzletből rengeteg van, prémium színvonalat biztosítani azonban nem mindenhol lehet.

Mennyibe kerülnek?

Az üzlethelyiségek piacán – ahogy a lakóingatlan-piacon – az elhelyezkedés határozza meg az árat és a keresletet. Egy ilyen típusú ingatlan esetén talán még több szempont merül fel: mennyire utcafronti, az épületen belül hol helyezkedik el, van-e a környéken gyalogosforgalom, nagyobb bevásárlóközpont, jó tömegközlekedés, létezik-e kirakat, mekkora a helyiség, mi van mellette, körülötte – ezek mind-mind az árat befolyásoló tényezők.

A fővárosban üzlethelyiséget már 50 ezer forinttól lehet bérelni – senki ne gondoljon persze a Belvárosra. A kevésbé frekventált külső kerületekben van esély 100.000 forint alatt is helyiséget találni – ezek akár egész nagyok, 80-90 m2-esek lehetnek, ám színvonalas üzlet kialakítására sokszor nem alkalmasak.

200-300.000 forintért már Budán és a belsőbb utcákban is lehet válogatni, ám a nagy alapterületű, jól bejáratott, prémium üzlethelyiségekért akár 4-500.000, de nem ritkán 1.000.000-3.000.000 forintot (a Váci utcában, a Körút jobb részein, a Rákóczi úton, a nagyobb belvárosi csomópontok közelében még akár ennél is többet) is elkérhetnek, bár két egymáshoz közeli ingatlan ára meglepő különbségeket mutathat. Az ajánlatok első átnézésekor tudni kell, hogy a jelenlegi általános ingatlanpiaci hisztéria miatt sokan a valós árnál jóval magasabbal próbálkoznak elsőre, hátha.

Hol érdemes szétnézni?

Üzlethelyiséget kétféle módon lehet keresni: vagy erre szakosodott ügynökségeknél tájékozódva, vagy pedig az üzemeltetés és a beszerzés munkatársait terepre küldve, egy adott környéket felkutatva. A helyszíni tájékozódás azért is hasznos, mert a szép színes kiadványokban szereplő helyiségeknek nem minden esetben látszik az utcai környezete, ami alkalmatlan lehet.

Aki a Belvárosban gondolkodik, annak – bár egyre ritkábban – könnyen eszébe juthat a Körút. Sajnos a fővárosi bulvár népszerűsége mára eltűnt, még a legjobb részeken is (Nyugati és Oktogon környéke), inkább csak B és C kategóriás üzleteket lehet fellelni, és mintha az utóbbi időben a prémium közönség nem ott vásárolna. A Blaha Lujza téren túli szakasz pedig abszolút nem frekventált. Ennek ellenére különösen az Oktogon környékén elég magas árakkal lehet szembesülni, van ahol 1.500.000 forintot is elkérnek a helyiségért. Manapság sokkal inkább népszerű – főleg a luxusmárkák körében az Andrássy út – hátránya, hogy a külső szakaszán inkább csak turistaforgalom van. Az árak Budapesten a Váci utca környékével vetekedve itt a legmagasabbak.

Fontos tudni azt is, hogy a hét, illetve a nap melyik szakában van egy-egy környéken forgalom. A külső kerületekben, lakótelepeken, az újabban létrejövő lakópark-alvóvárosok környékén nappali ügyfélforgalomra nem nagyon érdemes számítani, más helyeken viszont éppen az esti órák és a hétvégék lehetnek igen problémásak. A nem megfelelő üzleti tervezés könnyen gondokat okozhat a legbelsőbb belvárosban is – a Parlament környéke és a banknegyed, bár jó címnek számít, munkaidő után legtöbbször szinte teljesen kihalt.

Mire kell figyelni a bérletnél a vezetőnek?

Szükséges tisztázni, hogy milyen lehetőségek vannak az esetleges átalakításokra, falmozgatásokra – és ezek mennyibe kerülnek. Előfordulhat, hogy egy alapvetően olcsó bérű üzlet átalakítással többe kerül, mint alapvetően drágább, de megfelelően berendezett és tagolt társa. Megfontolandó, ha túl hosszú távú bérleti szerződést kínál valaki: ha nem jön be a helyszín, magas kötbér keletkezhet, pótbérlőt találni pedig nehéz– ezt is érdemes mérlegelni a vállalkozás kockázatelemzésekor – sokan estek bele abba a hiába, hogy a 2000-es évek közepén hosszú távú bérleti szerződéseket kötöttek, most pedig nem tudnak szabadulni az azóta már haszontalanná vált helyiség bérletétől.

Külön figyelmet igényelnek a plázák, üzletközpontok, itt számos kötelező előírást szabnak meg, például a nyitvatartási időt. Egyes helyeken az alapvetően olcsó bérleti díjhoz magas üzemeltetési vagy épp marketing-költségek társulnak.

Fontos szempont az is, hogy milyen ügyfélkörnek nyújt szolgáltatásokat a vállalat. Az igényesebb réteg nem fog elmenni a külvárosba, de még a pesti oldal egyes kerületeibe sem feltétlenül, és nagy valószínűséggel tömegközlekedésre sem száll fel – a biztonságos parkolási lehetőség ma már alapdolog. Tömegigények kielégítésekor a jó és gyors közlekedési lehetőségekre, könnyű megközelíthetőségre, és barátságos környezetre érdemes figyelni – a leromlott környék sajnos elriasztja a betérni vágyó ügyfeleket.

Martin Péter

Kategóriák: Hírek

10 új check-in a reptéren

business7 - p, 06/09/2017 - 15:00

Mérséklődhetnek a kora reggeli hatalmas sorok a 2B terminálon, időnyereség az üzleti utasoknak.

Korábban rendszeres látvány volt a reptér kora reggeli életében a kígyózó sor, mely a tucatnyi, 6 óra magasságában induló járathoz állt, néha még a terminálból is kikígyózva. A 10 új check-in pult segít mérsékelni a zsúfoltságot.

Az induló csarnok utasforgalmi területe több mint 400 négyzetméterrel, a check-in pultok száma pedig 10-zel nőtt a nyári utazási csúcs előtt a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér 2B Terminálján – jelentette be a Budapest Airport. Az új check-in pultok számára kialakított várótér a 2B Terminál indulási csarnok középső részén, a meglévő pult sorok találkozásánál kialakított széles átjárón keresztül érhető el.

A 10 új utasfelvételi pont a meglévő pultoknak háttal épült meg, így ugyanazokra a szalagokra kerülnek a feladott bőröndök, mint korábban. (Fotó: Budapest Airport)

Kategóriák: Hírek

Új fizetési megoldás a Lufthansánál

business7 - p, 06/09/2017 - 12:23

A check-innél is fizethetőek a Lufthansa kényelmi szolgáltatásai, például a túlméretes poggyász.

Az Amadeus és az Ingenico által kifejlesztett szolgáltatás a világ több mint 170 repülőterén lesz elérhető. Segítségével az utasok bankkártyával (chipesekkel), Girocarddal vagy kompatibilis digitális pénztárcával fizethetnek a kiegészítő szolgáltatásokért (pl. a méret- vagy súlyhatár feletti poggyászért).

A repülőtéri személyzet ugyanezeken a terminálokon kompenzációs fizetést is tud kezdeményezni, ha például az utas önként lemond egy túlfoglalt járat igénybevételéről- közölte a Lufthansa.

Az Amadeus Airport Pay megoldás által alkalmazott szabvány a fizetőkártya-iparág által kidolgozott PCI-DSS biztonsági szabványokkal is teljes körűen kompatibilis. A kártyáknál PIN-kód használata előzi meg a csalást a fizetési folyamat közben.

Kategóriák: Hírek

Nyaraláskor félünk leginkább a betöréstől - minden harmadik nyaraló vakáció alatt posztol a Facebookon

sajtóhírek - cs, 06/08/2017 - 10:23

Vakációzáskor félünk leginkább attól, hogy betörnek, mégis világgá kürtöljük a Facebookon, hogy nyaralunk. A Szallas.hu friss kutatása szerint leggyakrabban az anyósra vagy szomszédra bízzuk a lakást, de akadnak házi barkácsmegoldások is arra, hogy távol tartsuk a besurranó tolvajokat.

tovább

Kategóriák: Hírek

Hatékony az egyterű iroda?

business7 - v, 06/04/2017 - 21:49

Igen divatosak manapság a teljesen nyitott, egyterű munkahelyek, ahol sokszor még a kisebb vezetőknek sem jut külön szoba. Ám ami elsőre olcsónak tűnik, a végén nagyon drága is lehet.

A tengerentúlról érkező divat hamar teret nyert Európában és Magyarországon is, ma már a legtöbb vállalatnál egyterű irodákban dolgozik a munkatársak nagy része. Az alapelgondolás szerint ezzel a formával egyrészt területet – és így költséget – lehet spórolni, másrészt sokkal hatékonyabban tud működni a team-munka, mintha mindenki elszeparálva ülne külön szobákban. De tényleg mindig szükség van csapatmunkára? Az állandó zaj, a telefoncsörgés, a beszélgetések, a fel-le járkáló munkatársak alaposan le tudják csökkenteni a munkavégzés hatékonyságát, ami hosszú távon a költségek növekedését vonhatja maga után.

Állandó zajban kevésbé megy

Jó néhány ilyen irodában állandó a hangzavar, márpedig ez szinte lehetetlenné teszi a koncentrálást, különösen akkor, ha az asztalok közötti párbeszédre időnként még figyelni is kell, vagy kontroll nélkül vegyesen csörögnek a környéken vezetékes és mobiltelefonok egyaránt. Néhol már a vállalati kultúra része, hogy a magánjellegű beszélgetésekkel a munkatársak kimennek a folyosóra – vagy ha létezik ilyen – a csendszobába, vagy akár valamelyik szabad tárgyalóba – ám még ma is számos olyan cég van, ahol a munkatársaknak testközelből kell élvezni a mellettük ülő magánügyeinek részleteit, és még számtalan felesleges és érdektelen információt, melyek szintén rontják a koncentrációt.

Egyes munkahelyeken már megszokottá vált a munkatársak körében, hogy az igazán elmélyülős munkákat kora reggel, vagy este kell végezni, különben egyszerűen nem lehet 100%-osan koncentrálni a feladatra. Sokan a fülhallgatóval-zenehallgatással védekeznek, ám ez sem teljes körű védelmet. Az állandó pörgésben és hangzavarban dolgozó kollégák nem tudnak priorizálni, nagyon sok irodában tapasztalat, hogy a kérdés felmerülésének pillanatában azonnal elkezdenek a kollégákhoz szaladni, akik ezzel kiesnek saját munkájukból.

Munkapszichológusok szerint a folyamatos figyelemeltereléssel rengeteg hatékony munkaidőt lehet elveszteni, amit később utána túlórában kell pótolni. Mára általánossá vált a tűnet, amikor a vezető napja 70-80%-a különböző kollégákkal és üzleti partnerekkel történő – sokszor improduktív – csevegéssel telik, a tényleges munkát pedig este 5 óra után tudja végezni, fáradtan.

Harc a jó helyekért

Azokban az irodákban, ahol sokan vannak egy légtérben, kulcsszerephez jut a munkaállomás helyzete: minél távolabb ül a munkatárs a bejárattól (lehetőleg a sarokban), annál nyugodtabban tudja végezni az előírt tevékenységet. A legrosszabb hely az ajtó környéke, mivel az érkezők döntő többsége legalábbis keresztülmegy azon az irodarészen, rosszabb esetben az útjába kerülő első asztalnál próbálja rendezni az ügyet, amivel kapcsolatban érkezett. Az itt ülő kollégák figyelme és produktivitása általában a legalacsonyabb. Az ajtónak háttal leültetni valakit már-már egyelőnek számít bizonyos elemzések szerint a szándékos mobbinggal – ez hosszú távon ugyanis elviselhetetlen.

Nem véletlen, hogy minden költözésnél kisebb harcok indulnak a legjobb helyekért, hiszen mindenki próbál egyfajta védett zónát létrehozni a munkaterülete környékén, és persze az internet korában az sem utolsó szempont, hogy lehetőleg minél kevesebben lássanak rá monitorunkra.

Ideálisabb a vegyes megoldás

Persze az sem szerencsés, ha mindenki egy-egy szobában árválkodik, mert annak egyrészt elszigetelődés a vége, másrészt pedig a kollégák egymás szobájába fognak átjárkálni. A legjobb megoldás talán az, hogy az „elmélyülősebb”, jelentősebb koncentrációt kívánó munkát végző kollégákat külön (2-es, 3-as) szobákba ültetik, míg az ügyfélszolgálat, az adminisztráció működhet nagyobb légtérben – esetleg alkalmazhatjuk az open-desk politikát is, amikor senkinek sincs fix asztala, hanem mindig oda és azok köré ül, ahol, és akikkel éppen dolga van. (Ilyen jellegű megoldást vezetett be az egyik hazai mobilszolgáltató is, bár ott sem működik tökéletesen).

Szintén rossz vége lehet, ha a vezetőket is az open office-ba kényszerítik – nem lesz lehetőség bizalmas beszélgetésekre, telefonokra, vendégek, partnerek méltó fogadására (maximum egy külön tárgyalóban), márpedig nem biztos, hogy mindig mindenről tudniuk kell a munkatársaknak.

Ha már egy vállalat mindenképpen nyitott irodatérben gondolkodik, érdemes legalább néhány – akár előzetesen foglalható – kisebb szobát is fenntartani azon kollégáknak, akik munkájához fokozott koncentráció szükséges – egy életbevágóan fontos Excel táblát, vagy egy tenderkalkulációt nagyon könnyű például elszámolni a nyitott irodákra jellemző hangzavarban – a munkatárstól ugyan meg lehet válni, ám könnyen lehet, hogy az irodai stressz miatti hiba akár az egész cégre végzetesnek bizonyul. Biztosan megéri az a néhány megspórolt négyzetméter?

Molnár Balázs

Kategóriák: Hírek

Jegyeket kezel a MÁV elnöke

business7 - v, 06/04/2017 - 21:47

Dávid Ilona egy-egy napra belekóstol a vasutasok napi munkájába, de más kollégák is szerepet cserélhetnek a MÁV-nál.

A Sokszínűség Hetének egyik kezdeményezése a „Bújj a cipőmbe!” program, melynek keretében két dolgozó egy teljes napra „szerepet cserél”; így mindketten megtapasztalhatják azt, hogy a hétköznapi munkavégzés során mit lát, mit érez a kollégájuk. Hasonló céllal indította el Dávid Ilona 2016 szeptemberében a MÁV-nál a „Főnökforda, avagy kérdezz, felelek!” című kezdeményezést. A program lényege, hogy az elnök-vezérigazgató egy-egy napra csatlakozik egy vasutas munkavállalóhoz, hogy szolgálat közben személyesen megtapasztalhassa a munkakör napi kihívásait, és kötetlen formában beszéljék meg a kolléga észrevételeit, javaslatait.

Az egyenlő bánásmód elvének hatékonyabb érvényesítése érdekében Dávid Ilona tagja lett a HBLF (Hungarian Business Leaders Forum) női vezetők fórumának, melynek küldetése, hogy a társadalmi felelősségvállalás és a fenntartható fejlődés szempontjai a napi üzleti gyakorlat részévé váljanak – külön hangsúlyt fektetve a női vezetés kérdéseire.

A szakképzett munkaerő megszerzésére és megtartására irányuló kezdeményezések egyik célcsoportja a tartósan távol lévő nők köre (CSED, GYED, GYES). Esetükben jelenleg is lehetőség van rész- vagy – munkakörtől függően – rugalmas munkaidős foglalkoztatásra, de hatékony visszaszoktatásukkal és a velük való kapcsolattartás feltételeinek megteremtésével külön is foglalkozik a 2017 májusában létrehozott, csoportszintű esélyegyenlőségi munkacsoport, amelynek feladata egy akcióterv kidolgozása a következő témakörökben: újrafoglalkoztatás, eligazodást segítő – ún. reorientációs – képzés, kapcsolattartás, átképzés stb. (Fotó: MÁV)

Kategóriák: Hírek

Amerikai ifjúsági zenekar ad ingyenes koncertet a Müpa-ban

sajtóhírek - sze, 05/31/2017 - 14:17

Az USA egyik legkiválóbb ifjúsági zenekarát, a New Jersey-i Ifjúsági Szimfonikus Zenekart első ízben üdvözölhetjük Budapesten. A zenekar egy nemzetközi ifjúsági zenei fesztiválra érkezik Európába, és azt megelőzően, első alkalommal Magyarországra is ellátogat. Július 6-i Müpa-beli koncertjén a fiatal művészeket Jeffrey Grogan vezényli. A koncert első felében a Junior Prima díjjal kitüntetett Anima Musicae zenekar lép fel.

Műsor:
Liszt: Angelus! Ima az őrangyalokhoz
Dohnányi-Dmitrij Sznyitkoveckij: C-dúr szerenád, op. 10
Bartók: Román népi táncok, Sz. 68, BB 76

tovább

Kategóriák: Hírek

Minden harmadik magyar elutazik pünkösdkor

sajtóhírek - sze, 05/31/2017 - 10:37

A pünkösdi hosszú hétvégére minden harmadik magyar tervez utazást, az Oszkár.com Telekocsi felmérése szerint ugyanakkor sokan majd csak az utolsó pillanatban döntenek a programjukról. A legtöbben Budapestről indulnak, és várhatóan Miskolc, Pécs és Nyíregyháza felé veszik az irányt.

A magyarok többsége az otthon oltalmazó ölelésében ünnepli a pünkösdöt. Mégsem mindenkinek édes a pihenés, az otthonmaradók egytizede ugyanis munkával tölti a júniusi hosszú hétvégét – derült ki az Oszkár.com Telekocsi felméréséből.

tovább

Kategóriák: Hírek

10 családból 9 ünnepli a gyereknapot - a többség 3800 forintért vásárol ajándékot

sajtóhírek - cs, 05/25/2017 - 09:55

Tíz magyar családból kilenc ünnepli a gyereknapot, melynek apropóján minden második szülő átlagosan 3800 Ft értékben vásárol játékot – derül ki a REGIO JÁTÉK friss felméréséből. A kicsik idén leginkább szabadtéri-, kreatív-, valamint sporteszközöknek örülhetnek.

tovább

Kategóriák: Hírek

Azonos értékek útján

sajtóhírek - h, 05/22/2017 - 17:10

A Foss Marai Olaszország egyik legmeghatározóbb borászataként kiemelt hangsúlyt fektet partneri kapcsolataira, cégfilozófiájuk alapja, hogy olyan vállalkozásokkal működnek együtt, akik azonos értékrendet képviselnek. Ezen gondolkodásmód mellett választotta a Proseccojáról híres cég magyarországi partnerének és forgalmazójának a Winestore Kft-t.

tovább

Kategóriák: Hírek

25 éves a magyar kisüzemi sörfőzés – 25 éves a Stari Sör

sajtóhírek - p, 05/19/2017 - 08:12

Az elmúlt hetekben és hónapokban a szokottnál is nagyobb forrásban van a kisüzemi sörpiac. Virágkorukat élik Magyarországon az újhullámos sörök, sorra nyílnak a sörfőzdék – soha ilyen zsongás nem volt még itthon ebben a szegmensben. Azon fogyasztók, akik a valódi minőséget keresik, egyre kedvezőbb helyzetben vannak, hiszen a jobb budapesti bárokban és vidéken is egyre inkább kötelező, hogy legyen „kézműves sör”. A jó sör ezekben az években, előttünk válik a gasztronómia részévé.

tovább

Kategóriák: Hírek

Új szereplővel bővült az affiliate marketing piac - hazánkban is elstartolt a közép-európai Dognet affiliate hálózat

sajtóhírek - cs, 05/18/2017 - 11:12

Szlovákia és Csehország után a magyar piacon is útjára indult a Dognet lokális teljesítmény alapú affiliate hálózat. Kifejezetten alacsony közvetítési díjjal és közép-európai régiós tapasztalatokon alapuló tanácsadással kavarja fel az affiliate marketing piac állóvizét a Dognet rendszere.

tovább

Kategóriák: Hírek

Oldalak